einde avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Arjan Wal - WaarBenJij.nu einde avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

einde avontuur

Blijf op de hoogte en volg Arjan

18 Januari 2016 | Curaçao, Willemstad

Jaja... het zit er op helaas. 3 maanden vrijwiligerswerk in Suriname en 3,5 week vakantie op Curacao. Wat heb ik er van genoten. Heel veel leuke mensen leren kennen, heel veel ervaringen opgedaan, allemaal nieuwe dingen gedaan en natuurlijk zelf ook ontwikkeld.

De laatste paar dagen moet ik nog schrijven. Want natuurlijk heb ik niet stilgezeten de laatste dagen van mijn avontuur.

Vrijdag. We zouden een rondje gaan fietsen in het park met een groepje. Net als de week ervoor. Maar natuurlijk vind ik 1 rondje te weinig, dus ben ik vioordat we als groep het rondje gingen fietsen, het rondje zelf nog even wezen fietsen. En ja, een nieuw record gehaald! Het was weer gezellig. Heb genoten van de momenten dat we als groep een rondje gingen fietsen. Maar ook wanneer ik alleen reed heb ik genoten natuurlijk.

Zaterdag wou ik helemaal de gek uithangen. Ik ben helemaal naar Santa Cruz gefietst van Cas Grandi. Bij Santa Cruz heb ik een tripje gedaan. Met een groep Amerikanen en een groep Nederlanders zijn we eerst even gaan vissen, helaas geen buit. Daarna zijn we naar de 'blauwe kamer' geweest. Dat was mooi een te zien. Een ruimte in de rotsen, waar het water heeel erg blauw is. Was een leuke ervaring. Vervolgens nog even wezen snorkelen. Gekeken naar een wrak van een schip dat onder water lag.
Na dit tripje ben ik doorgefietst naar Grote Knip. Nog steeds vind ik dat het meest mooie strand. Daar genoten van een heerlijke kip saté met patat. Lekker! Natuurlijk ook weer bright gedronken. Na dit maaltje terug gegaan naar huis. De heenweg had ik er 2 uur en eeen kwartier over gedaan, de terugweg deed ik er 3,5 uur over. Heb wel een half uur pauze gehouden de terugweg. De terugweg was zwaarder doordat ik moe was, ik had tegenwind en de zon was behoorlijk vel aan het schijnen. Maar al met al ben ik veilig voor het donker weer thuisgekomen. Achteraf gezien heb ik deze dag meer dan 100 km gefietst!!

Zondagochtend weer naar de kerk geweest. Na het koffie drinken in de kerk een brunch gehad met de kring. Dat was erg gezellig (en lekker). Na de brunch voor de laatste keer naar het strnad geweest en nog wat biertjes gedronken tijdens 'happy hour'. Lekker relaxt en gezellig laatste dagje dus.

Vandaag is het zover. Ik ga weer terug. Alles inpakken, weggooien wat niet meer naar huis mee hoeft, allles schoonmaken, fiets afleveren bij de fietsenmaker voor een grote beurt zodat de fiets tip top in orde teruggegeven kan worden aan de eigenaar en natuurlijk afscheid nemen van het mooie Curacao.

Stiekem heb ik ook wel weer zin om terug te gaan naar NL. Mijn gezin (ouders, broers), vrienden, kerk, bekende gezichten. Weer terug op mijn eigen slaapkamer, thuis waar ik mij echt thuis voel. De sfeer in huis, de gezelligheid. Maarja, ik ga het niet hebben over het weer..

Tot morgenochtend NL!

  • 18 Januari 2016 - 22:29

    Papa Peter:

    Hallo Arjan,

    Je bent al onderweg. Wij gaan slapen om morgen naar Schiphol te gaan. Het weer ziet er goed uit: koud en wit. Tot straks jongen.

    Groeten, Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Vakantie na het avontuur in Suriname

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2016

Good to be back

18 Januari 2016

einde avontuur

14 Januari 2016

geweldige ervaringen

08 Januari 2016

Belevenissen

04 Januari 2016

Luxe leventje
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 13499

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: