Luxe leventje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Arjan Wal - WaarBenJij.nu Luxe leventje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

Luxe leventje

Blijf op de hoogte en volg Arjan

04 Januari 2016 | Curaçao, Willemstad

Jaja, wat een leven heb ik hier.

Ik zal mijn blog weer even updaten.

De 29e (dinsdag) met 2 mannen wezen mountainbiken. 's morgens een rondje gedaan van 1,5 uur. Dat was genieten. Er waren stukken bij waarbij we echt moesten lopen. Het was een mooie omgeving om te fietsen.

De 30e heb ik datzelfde rondje nog een keer gefietst. Een aantal hellingen meerdere malen geprobeerd. Maar helaas nog niet veel vooruitgang.
's Avonds naar een vuurwerkshow geweest van Kooyman en daarna naar een vuurwerkshow aan de Heerenstraat. Dat waren mooie shows!

De 31e 's middags naar de stad geweest. Er waren veel pagara's (miljoenenklappers). Zelfs eentje die een half uur duurde!
's Avonds naar de pondjesbrug geweest. Wat een drukte was het daar. Leek wel of iedereen die op Curacao was, daar aanwezig was om oud&nieuw te vieren. Het was wel gezellig. Daar viel het vuurwerk om 12 uur wel tegen vergeleken met de shows die we de 30e hadden gezien.

1 januari 2016 eerst heerlijk uitgeslapen tot 9 uur ofzo. We zijn om 11 uur met de auto naar het strand gereden voor de nieuwjaarsduik. Unox muts op ons hoofd en gaaaann! Na het duiken een lekkere warme kop met erwtensoep haha. Was leuk om daar beleefd te hebben. Gelukkig niet zo koud als in NL, ook al heeft dat wel meer sfeer denk ik.
Daarna aan het einde van de middag naar het strand geweest. Heerlijk gerelaxt. 's Avonds naar Happy Hour bij Floris. Er waren weer veel Amerikanen. Er was ook een stel bij die op huwelijksreis waren. Ik kwam een beetje met hen in gesprek en ze vonden het helemaal geweldig wat ik allemaal onderneem. Mountainbiken ja? Daar ben ik gek op! Fietsen repareren in Suriname? Geweldig, dat is mijn passie. Kortom, ze vonden mij een geweldige jongen. Ze vroegen of ik de dag erna mee wou naar het strand en daarna na het national park. Dus natuurlijk wil ik dat.

Dus 2 januari op de fiets gestapt om 8 uur 's morgens om naar het Floris hotel te fietsen. Een stukje van 16 km waar ik een uurtje over deed. Daar aangekomen hadden zij wat vertraging met het lenen van de auto. Half uurtje gewacht en toen kwamen ze. We zijn naar Cas Abao Beach gereden. Daar heb ik heerlijk genoten. Zij kregen nog een massage. Vervolgens begin van de middag naar het Cristoffel national park gereden. Daar hebben we hele mooie dingen gezien. Mooi strand, zee, rotsen. Ook een grot, grote leguaan, ruïne, mooi uitzicht en natuurlijk de Cristoffelberg die ik zeker nog een keer ga beklimmen. Na terugkomst bij Floris weer teruggefietst naar huis. Met tegenwint en wat minder energie deed ik er deze keer iets meer dan een uur over.
Het was een leuke dag. Grappig om zo uitgenodigd te worden door een stel uit Amerika.
Helaas na het avontuur 2 lekke banden overgehouden. Het zijn tubeless banden die zichzelf weer dicht zouden moeten maken, maar waarschijnlijk staat de fiets al te lang stil en is er niks aan de banden gedaan. Dus nu moet ik even gaan kijken of ik ze opnieuw laat vullen, of dat ik nieuwe banden ga kopen (heb gehoord dat nieuwe banden wel prijzig is).

Gisteren (zondag) naar de kerk geweest. Het was een mooie dienst. Een dienst van de Nederlandstalige kerk en de Papieamentstalige kerk samen. Dus de dienst werd ook in twee talen gedaan. Ook de muziek van beide culturen hebben we gehoord. Heerlijk die muziek van de Antillianen.
's Middags heerlijk gerelaxt met muziek van Hillsong aan! :)

  • 07 Januari 2016 - 23:12

    Papa Peter:

    Hoi jongen, wat beleef je weer veel! Je oud en nieuw op Curacou. Je fietstochten. De contacten. Gaaf om te lezen. Hoe dichter bij de datum van vertrek van Curacou hoe meer ik er naar verlang je terug te zien. Ik kijk naar je uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Vakantie na het avontuur in Suriname

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2016

Good to be back

18 Januari 2016

einde avontuur

14 Januari 2016

geweldige ervaringen

08 Januari 2016

Belevenissen

04 Januari 2016

Luxe leventje
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 13496

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: