geweldige ervaringen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Arjan Wal - WaarBenJij.nu geweldige ervaringen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

geweldige ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Arjan

14 Januari 2016 | Curaçao, Willemstad

Jaja, na een storing met het internet, kan ik nu weer een blog gaan schrijven.

Ik heb hele mooie dingen beleefd afgelopen dagen.

Vrijdagochtend niks gedaan. 's Middags weer lekker wezen fietsen. Dan ging niet zonder slag of stoot. Iemand viel om, omdat degene voor haar remde en ze met haar bril wezig was., Ze kreeg haar klikschoenen niet op tijd los. Een iemand met zijn helm tegen een rots gereden (gelukkig dus dat hij een helm droeg), iemand over zijn stuur heengeknald, omdat hij dacht hetzelfde te kunnen als de al wat meer ervaren mensen en ik ben met mijn schoen tegen een rots gereden, waardoor mijn schoen nu totaal kapot is. Al met al was het heel erg gezellig. Weer een leuke route gereden. Na de tijd nog een lekker biertje gedronken en 's avonds lasagne gegeten. Dat was een leuke middag dus.

Zaterdag weer hetzelfde rondje gereden. Deze keer in mijn eentje. Lekker tempo crossen. Ongeveer 17 km per uur gemiddeld. Veel klimmen. Af en toe weer moeten lopen, maar de 2 hoge heuvels gered. De eerste hoge heuvel zelfs voor de eerste keer. Ook de grote afdaling zonder remmen gedaan. Een record tijd die ik waarschijnlijk niet meer ga verbreken. Deze keer ook zonder een ongeluk.

Zondagochtend weer naar de kerk geweest. Mooie vroege dienst. Na de dienst koffie gedronken, zoals altijd, en lekker lopen kletsen met allerlei mensen. Was weer gezellig. 's Middags naar het strand geweest.

Ennn..... maandag! Wat was dat een mooi dagje. De 2 logees na lang proberen uiteindelijk uit bed gekregen. Nadat we iets later waren vertrokken dan dat we hadden gepland, kwamen we aan bij het Cristoffel park. Kaartjes gekocht (wat nog behoorlijk aan de prijs was), en met de auto naar de voet van berg gereden. Daar begon onze wandeling naar boven. Het was veel over rotsen en stenen lopen. De 2 logees waren moe van het weinig slapen en het veel alcohol drinken. Bij de tweede pauze vond ik het wel genoeg geweest, dus ging ik verder in plaats van met hen pauze te houden. Heerlijk snel naar boven gelopen. Na 29 minuten vanaf de top gerekend was ik op de berg. Daar genoten van het adembenemende uitzicht. Veel foto's en selfies gemaakt. Een kwartiertje later kwamen de andere 2 jongens boven. Ook zij konden genieten van het uitzicht. Dat was het geld wel waard. Na de tocht naar beneden gingen we terug naar het loket. Daar nog een muntje gevraagd voor de slagboom om de andere kant van het park nog even te kunnen zien. Daar weer de mooie natuurlijke inham gezien in de rotsen. En weer in de grot geweest. Toen we het park weer hadden veraten gingen we naar de Grote Knip. Een van de mooiste natuurstranden van Curacao. Genoten van kip, patat en bier. Daarna nog even gesnorkeld (voor de eerste keer, kreeg wel water in mijn mond). En natuurlijk nog even in de zon op het strand gelegen. Was een super mooi dagje!

Dinsdag zou ik gaan duiken Maar door een miscommunicatie ging het niet door. De locatie was gewijzigd, maar dat had ik niet gezien doordat het internet er uit lag. Dus ik was bij Marie Pampoen, maar de duikinstructeur niet. Na een uur te hebben gewacht, kwam een andere duikinstructeur (die duiklessen geeft bij Marie Pampoen) uit het water naar boven. Ik kreeg van hem zijn wifi code. Toen zag ik dus dat de locatie was gewijzigd. het was te laat en te ver voor de andere locatie, dus hebben we een nieuwe afspraak gemaakt. Ik kreeg daar van de duikinstructeur een bakkie koffie. Even verderop heb ik nog even gechillt door 2 biertjes te drinken. 's Avonds met de 2 logees uit eten geweest en afscheid van hen genomen. Het was gezellig.

Woensdag naar Sea Aquarium geweest. Ik wou misschien nog met dolfijnen gaan zwemmen, maar dat was mij toch te duur. Ik heb al 3,5 maand alleen maar geld uitgegeven. Dus ben ik gewoon lekker wezen rondkijken. Zeeleeuwenshow, voeren van haaien, aaien van haaien, vissen kijken, flamingo's kijken, dolfijnenshow. Was dus heel erg mooi. Nadat ik daar weer weg was gegaan even langs de quat tour operator gefietst. Even babbeltje gemaakt. Vervolgens doorgefietst naar Marie Pampoen en weer 2 biertjes gedronken en nog even gepraat met de duikinstructeur van daar. Was weer een gezellige dag.

Vanochtend dan toch wel wezen duiken. Wat was dat een mooie ervaring. Een geweldige duikinstructeur. Alles goed uitgelegd gekregen van hem en samen met hem het water ingegaan. Hele mooie vissen gezien (donkerblauwe, lange, regenboogvisses). Ook krabben en andere dieren. De koralen waren ook heel erg mooi. Wat een ervaring. Zo onder water tussen alle vissen en planten. Een hele andere wereld daar onder water. Ik ben heel erg blij dat ik dit heb gedaan. Weer een levenservaring rijker.

Nu nog even genieten van de laatste dagen. Maar dat komt wel goed.

  • 15 Januari 2016 - 19:28

    Papa Peter:

    Hoi Arjan,

    De laatste dagen op Curaçao. Je onderneemt veel. In deze blog staan al zoveel belevenissen! Je kan van elke keer wel een blog schrijven. Maar je moet ook thuis nog wat te vertellen hebben. Geniet nog zoveel als mogelijk. Ik kijk naar je uit! Groeten, Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Vakantie na het avontuur in Suriname

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2016

Good to be back

18 Januari 2016

einde avontuur

14 Januari 2016

geweldige ervaringen

08 Januari 2016

Belevenissen

04 Januari 2016

Luxe leventje
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 13492

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: