Ziekenhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu Ziekenhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Arjan

14 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Tjaa, het ziekenhuis. Daar ben ik afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag geweest.

Een jongen van de groep belgen die langs was geweest bij unu pikin is gebeten door een gifslang. Dat was toen hij op tour naar Browsberg was met de groep. Hij liep gewoon in het midden van de groep toen hij werd gebeten. Geen klein weggetje ofzo, nee, bij een redelijk grote weg. Geluk bij een ongeluk was de gifslang niet voorbereid om een flinke giflading toe te dienen en gelukkig was er een tand in de sandaal. En als troost nog een jaguar gezien toen hij en de gids naar de polikliniek onderaan Brownsberg reden.

Al met al is de belg in het ziekenhuis in Paramaribo beland. Dinsdag avond kreeg ik een telefoontje met het verhaal. Ook kreeg ik te horen dat de jongen was van half 12 tot 's avonds laat alleen in het ziekenhuis was. De groep belgen zou namelijk 's avonds weer naar België vliegen en zijn moeder zou pas om 19 uur landen. Dus de vraag aan mij was of ik bij hem wou blijven voor een tijdje. De man die mij belde, een van de leiders van de groep met studenten, vroeg het aan mij omdat hij vond dat ik al een goede band met die jongen had.
En natuurlijk ga ik dan ook naar die jongen toe. Dinsdag ben ik er van 11 uur tot een uur of 8 's avonds gebleven. Zo kon hij om 8 uur nog even slapen voordat zijn moeder aankwam in het ziekenhuis.
Dat kwam mooi uit want dan kon ik nog even met de andere vrijwilligers uit het huis bowlen.
Woensdag nog een paar uurtjes geweest. Zijn moeder was er nu ook bij en die wou ik natuurlijk ook nog wel even zien.
Donderdag was ik er om een uur of 11. Toen mocht hij uit het ziekenhuis. Het ging al beter. De zwelling was afgenomen, de pijn was minder en hij kon al weer kleine stukjes lopen. Hij moest nog even een pilletje en dan mocht hij weg. Natuurlijk, het is Suriname. Dus om half 12 was hij het ziekenhuis uit. Met zijn moeder naar een adres om tot rust te komen en te slapen. Donderdag avond ben ik nog met hen uit eten geweest.
Erg jammer dat het net hem moet overkomen, maar gelukkig is het goed gekomen en hopen we natuurlijk dat hij weer helemaal geneest en weer normaal kan lopen.

  • 14 November 2015 - 20:14

    Papa Peter:

    Zo, wat een vervelende situatie. Dit had jouw ook kunnen overkomen. Mooi dat je zoveel mogelijk bij hem geweest bent. Je beleeft veel daar.

  • 16 November 2015 - 09:47

    Manon - Activity Int. :

    Wat heftig zeg! Super dat je zoveel bij hem bent geweest. Fijn dat het is goedgekomen met hem.
    Hoop dat je komende dagen/ weken wat rustiger zullen verlopen! :-) Groetjes van Manon - Activity International

  • 25 November 2015 - 16:14

    Jeannet:

    Hoi Arjan,

    Wat een verhaal zeg!
    Ik snap het wel dat ze jou uitzochten bij dat ondersteunen :)
    Had al twee keer een berichtje aan je geschreven maar die werd steeds niet "opgenomen"..
    De tekst werd vast niet goedgekeurd ;)
    Geniet er maar van!
    Tot ziens op Dushi Korsow.

    Jeannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vrijwilligerswerk als fietsenmaker in Suriname

Recente Reisverslagen:

24 December 2015

laatste avonturen

12 December 2015

Raleighvallen & Voltzberg

12 December 2015

Sinterklaas

25 November 2015

Blanche Marie en Apoera

25 November 2015

Fort Zeelandia
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13473

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: