spaken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu spaken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

spaken

Blijf op de hoogte en volg Arjan

17 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen week weer lekker gewerkt. De 2 fietsen waar ik mee bezig was, zijn helemaal klaar en in gebruik door mij en een andere vrijwilliger.
Afgelopen dagen aan werk geweest met spaken. Ze hadden er zelf geen tijd voor om daar mee bezig te gaan. Het duurt heel erg lang en je hebt er concentratie bij nodig.
Ik moet alle spaken sorteren op lengte en op dikte. Ook moet ik wielen opnieuw spaken en de spaken spannen zodat de wielen recht worden. Een werkje waarbij je heel precies moet zijn.
Daar heb ik dus de afgelopen dagen vooral aan gewerkt. Leuk om te doen en leuk dat ze mij speciaal hebben gevraagd om het te doen.
De eerste keer vroeg de baas aan mij of ik een wiel kon spaken. Dus ik zeg gewoon dat ik het wel kan, behalve het spannen. Ik heb een ander wiel als voorbeeld gebruikt. Nadat ik alle spaken er in had gedaan, kreeg ik van een collega de vraag waar ik het had geleerd ;)
Vervolgens heeft de baas mij uitgelegd hoe ik de spaken moest spannen en dat lukte mij ook best goed. Dus hebben ze mij die klussen vaker laten doen.

Heerlijk om nu allemaal berichten te zien over het koude weer in NL. Geniet hier van de warmte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vrijwilligerswerk als fietsenmaker in Suriname

Recente Reisverslagen:

24 December 2015

laatste avonturen

12 December 2015

Raleighvallen & Voltzberg

12 December 2015

Sinterklaas

25 November 2015

Blanche Marie en Apoera

25 November 2015

Fort Zeelandia
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 13502

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: