Voorbereiding - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Arjan Wal - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Arjan

28 September 2015 | Nederland, Zwolle

Beste mensen die dit lezen,

Misschien weet je helemaal niet wat ik ga doen. Dan zal ik daar alvast mee beginnen.
30 september 2015 ga ik naar Suriname om vrijwilligerswerk te doen. Ik ga werken bij het project 'Unu Pikin'.
Unu Pikin Fietsen biedt leer-werk-trajecten aan jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld jongeren met een lichamelijke of verstandelijke beperking. In een individueel traject dat 4 tot 8 maanden kan duren, worden zij opgeleid tot junior- of volwassen fietsenmaker. Daarna gaan deze fietsenmakers elders aan de slag en verdienen zo een eigen inkomen of kunnen het gezinsinkomen aanvullen.

Hoe kom ik hier eigenlijk bij?
Ik heb altijd al een keer vrijwilligerswerk willen doen in het buitenland. Maar nadat ik met de havo klaar was had ik de keuze: nu naar het buitenland en mijn recht op studiefinanciering kwijt raken óf beginnen met studeren en later een keer naar het buitenland.
Toen heb ik besloten om te beginnen met de Pabo. Maar dat bleek niet de juiste opleiding te zijn en ben daar eind december 2014 mee gestopt. Sinds februari 2015 ben ik begonnen met werken bij een groentewinkel. (Wat ik overigens zo leuk vind, dat ik na mijn reis naar Suriname er weer aan de slag ga)
Aangezien ik nog steeds niet wist wat de volgende studie voor mij is, heb ik besloten om de kans te pakken om naar het buitenland te gaan. Ik kwam bij Activity International via een vriendin. Ik ging op de site op zoek naar een project waarbij ik ook met mijn handen aan het werk kan. Toen zag ik de fietsenmaker in Suriname en heb mijn kans gepakt.
En nu is het bijna zover. Over 2 dagen ga ik (voor het eerst vliegen) naar Suriname.

Ik heb er ontzettend veel zin in. Ik weet niet precies wat ik kan verwachten. Ik hoop er te kunnen genieten, dingen te leren, contacten te maken, cultuur te leren kennen en nog wel meer.

Ik zal zo af en toe mijn avonturen met jullie delen!

De avonturier,
Arjan

  • 28 September 2015 - 16:17

    Lotte Van Essen:

    Ga vooral genieten Arjan, goede reis!
    Je hebt in elk geval de goede organisatie gekozen ;)

    Liefs Lotte

  • 28 September 2015 - 17:29

    Jantien:

    Succes en een goede reis.

  • 28 September 2015 - 17:41

    Marieke:

    He Arjan veel plezier daar en laat je leiden door de Man hierboven.

    Trouwens leuk dat je een blog gaat bijhouden !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Suriname

Vrijwilligerswerk als fietsenmaker in Suriname

Recente Reisverslagen:

24 December 2015

laatste avonturen

12 December 2015

Raleighvallen & Voltzberg

12 December 2015

Sinterklaas

25 November 2015

Blanche Marie en Apoera

25 November 2015

Fort Zeelandia
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 13502

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: