Sinterklaas - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Arjan

12 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Tjaa, dacht ik sinterklaas dit jaar niet te vieren, blijkt het dat ik sinterklaas dit jaar meer heb gevierd dan ooit tevoren.

Mijn huisbazin is een nicht van een vrouw die 2 winkels beheerd. Die winkels zorgen elk jaar ervoor dat er een sinterklaas en wat andere figuren (mickey mouse, goofy, donald etc.) langs basisscholen gaan en dat de sint cadeaus uitdeelt. Mijn huisbazin had tegen haar nicht gezegd dat ik een uitstekend sinterklaas zou kunnen spelen. Ze vind mij erg vrolijk, energiek en natuurlijk heb ik uitstekende ogen om sinterklaas te spelen.

De vraag was eerst of ik zaterdag en zondag sinterklaas wou spelen bij eenvan de winkels. Dat ik cadeaus zou uitdelen aan de kinderen.

Maar op de dinsdag kreeg ik een telefoontje. Of ik donderdag en vrijdag ook kon spelen en nog een vriend wist die het ook zou kunnen doen.

Dus donderdag langs 1 basisschool gegaan. Het was even wennen met een baard en pruik. Het was warm, mijn stem werd gedempt, maar wat een leuke kinderen. Zelfs de leraressen wilden op de foto.

Vrijdag moesten we 13 scholen. Dus mijn vriend en ik hebbben allebei ongeveer de helft gedaan. Het was pittig warm, maar super leuk. Een aantal kinderen zijn natuurlijk wel bang en moesten huilen, terwijl andere kinderen heel dichtbij kwamen en zelfs een aantal kwamen een knuffel geven.
Vrijdag avond bij een van de winkels gestaan van 17.00-19.30. Heel erg veel foto's gemaakt en naar mensen gezwaait. Paar kinderen waren echt bang. Er waren ook heel veel mooie dames die met sinterklaas op de foto wilden.

Zaterdag moest ik eerst allemaal foto's maken met kinderen en oudere kinderen. Na het een aantal uur volgehouden te hebben, ging ik bijna knock-out. Maar het ging goed. Ik mocht naar de stoel op het podium om cadeautjes uit te delen aan de kinderen. Dat was best chaotisch. Een aantal kinderen wilden op de foto, sommige kinderen lagen te slapen, namen werden net verkeerd uitgesproken, kinderen durfden het podium niet op en nog wel meer dingetjes. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Op het einde kwam ik niet weg, omdat iedereen nog foto's met de sint wou maken.

Zondag met de tourbus rond geweest. Kinderen en oudere kinderen konden kaartjes kopen om met de tourbus met sinterklaas rond te rijden in de stad. Dat was leuk. Na de tour kon ik weer op een stoel zitten om een uurtje foto's te maken met mensen.

Een hele leuke ervaring die ik niet ga vergeten. Heb er zelfs nog geld meer verdient. Bijna 100 euro voor 4 dagen. Altijd leuk meegenomen.

  • 12 December 2015 - 15:38

    Papa Peter:

    Hoi jongen,

    Sinterklaas. Wat een verhaal! Ik heb eerst de foto's gezien en nu lees ik dat jij de sint was. Dat was intensief. Maar je hebt een hoop mensen blij gemaakt. Ook is het leuk dat je er geld voor gekregen hebt. Je verslagen zijn heerlijk om te lezen. Ga zo door mijn zoon! Ik ben trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vrijwilligerswerk als fietsenmaker in Suriname

Recente Reisverslagen:

24 December 2015

laatste avonturen

12 December 2015

Raleighvallen & Voltzberg

12 December 2015

Sinterklaas

25 November 2015

Blanche Marie en Apoera

25 November 2015

Fort Zeelandia
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 13461

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: