belgen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu belgen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

belgen

Blijf op de hoogte en volg Arjan

07 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Er zijn een aantal studenten uit België naar Suriname gekomen voor 11 dagen. Ze zijn in de leeftijd van 16/17 jaar. Ze komen naar Suriname namens SPS (stichting projecthulp suriname).

Ze zijn verschillende projecten bij langs gegaan om daar werk te verichten. De laatste paar dagen gaan ze naar het binnenland.

Afgelopen maandag en dinsdag zijn er studenten bij ons langs gekomen. Maandag 10 en dinsdag 10 anderen. Daardoor was onze werkdagen heel anders. We hebben alles opgeruimd. 2 fietsenbergingen moesten helemaal leeg worden gemaakt. Alles naar buiten en daarna moest een groepje dat allemaal uitzoeken en alle dingen van de fietsen afhalen die we nog konden gebruiken. Een ander groepje moest stenden leggen in een berging, omdat ik de regentijd de vloer onder water staat. Weer een ander groepje moest een container van de binnenkant schuren en verfen. Op een hele andere afdeling was een groep bezig met alles leeg te halen, schoon te maken en weer netjes terug te zetten.

Maandag ochtend was ik bezig met 3 dames en 1 collega om de container te schuren, schoon te maken en alle roest plekken te verfen. Na de pauze, waarin we heerlijk een warme maaltijd kregen, ging onze groep zich splitsen. Een aantal gingen sleutelen en een aantal gingen stenen leggen. Ik koos voor het stenen leggen. Dus 's middags met 1 dame, 2 heren en een collega stenen gelegd.

Dinsdag ochtend met 2 dames en 1 collega bezig geweest met de container weer even ligt schuren en alles wit te verfen. De groep die stenen zou leggen moest wachten op de levering van de stenen. De stenen zouden voor 1 uur worden gebracht. Dus na de pauze zouden we verder kunnen gaan met het stenden leggen. Maar helaas was het pas tegen 3 uur dat de stenen werden geleverd. De stenen bleken ook nog af te wijken van formaat, maar helaas hadden we geen tijd om de vracht te annuleren en een nieuwe te bestellen. Dus hebben we geprobeerd er wat moois van te maken.

Het was heel erg gezelllig en leuk om met hen te werken. Afgelopen donderdag avond waren we nog uitgenodigd om met hen te eten. Dat was ook erg gezellig.