training - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu training - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

training

Blijf op de hoogte en volg Arjan

14 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen van half 9 tot half 1 's middags een veiligheidstraining gehad.

Allereerst gingen we kijken naar de gehoorbeschadiging. Het aantal decibel van verschillende apparaten en na hoeveel tijd het schadeleijk is. Hele harde muziek dicht op de oren kan bijvoorbeeld al na 30 seconden schade aanbrengen aan het gehoor.

Daarna gingen we door het bedrijf lopen. Kijken naar waar de blusapparaten hangen, de ehbo-koffer is en waar de vluchtroutes lopen.

Als laatste kregen we een training over brand. Hoe een brand onstaat, wat je moet doen bij een brand en hoe je een brand blust. We hebben met kleine blusapparaten gespoten om het vuur uit te maken.
Heel wat van geleerd. Wat ik bijvoorbeeld niet wist, is dat een normaal blusapparaat al na 8-10 seconden leeg is.

Dus een informatieve ochtend gehad.
's Middags lekker weer aan het werk. Heb een speciale klus gekregen. Het plaatsen van spaken en het spannen van de spaken. Er liggen nog veel weielen die gespannen moeten worden, alleen dat kost heel erg veel tijd. Gelukkig hebik die tijd en ben ik er ook nog goed in.

Geniet hier enorm! Heerlijk met het warme weer.

Mijn ´eigen´ fiets is bijna klaar. Eigenlijk al een paar dagen. Die heb ik grotendeels zelf in elkaar gezet. Alleen de trapper krijgen we niet los, maar die moet wel vervangen worden. Dus morgen neemt de baas speciale olie mee.
Heb nu als tijdelijke fiets een racefiets.

• 14 Oktober 2015 - 11:36

Margriet:

Wat een ander leven daar he?
    Hier is het koud. Tijd voor de winterjas. En handschoenen.
    Krijgen we ook nog een foto van 'jouw ' fiets ? Ik ben wel benieuwd.