Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arjan Wal - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Arjan

10 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Ruim een week zit er al weer op. Heb al weer 4,5 dag gewerkt.

Maandag begon het moeizaam. Ik dacht dat ik wat ervaring met fietsen had, maar het houdt toch veel meer in dan ik dacht. Maar ja, als je allemaal verroeste fietsen op gaat knappen, is dat ook anders werken dan met ´luxe´ fietsen.
De dagen daarna gingen beter. Woensdag aan het eind van de dag kreeg ik een frame, een voorwiel en een stuur. Daar mocht ik was moois van gaan maken. Uiteindelijk hebben er 5 man aan gewerkt. Als het goed is, is ie maandag of dinsdag af.

De baas had wel een goeie klus voor mij uitgezocht. Er waren dingen bij die mij niet lukte. Ik vind het dan lastig om aan te geven dat het mij niet lukt en ik hulp nodig heb. Een opdracht waarvan ik dus kan leren.

Gisteren was het eerste regendagje. Heel erg veel regen. We hadden een laag water op de vloer staan bij de fietsenmaker. Er lagen ook veel plassen op wegen en straten.

Gister tijdens het werken stond er een gospel zender aan op de radio. Dat zijn dingen waarvan ik kan genieten!

De mensen hier zijn echt heel erg aardig en open in Suriname. Je kan iedereen wel aanspreken en een vraag stellen.

Het fietsen hier ga ik nooit vergeten. Links op de weg, auto´s vlak langs je. Het is een hele ervaring, maar wel leuk.

Wat ook leuk is: we hebben hier alleen maar koud water. Om te douchen, af te wassen, was te doen.
Het water uit de kraan is gelukkig te drinken. Wel handig nu ik elke dag wel 2 liter water drink.

Ga lekker 5 dagen in de week werken. Kan vrij krijgen wanneer ik het wil, zolang ik het maar van te voren aangeef. Binnenkort Suriname ook meer leren kennen. Heb echt zin om het binnenland in te gaan.

  • 10 Oktober 2015 - 15:56

    Jan Pieter (arjans Grote Broer) :

    klikt leuk daar en dat fietsen kan ik me wat bij voorstellen haha
    succes daar en stuur maar eens wen keer een foto naar men watts app :)
    en fijne tijd daar verder (en werkse ;) )

  • 10 Oktober 2015 - 22:21

    Jan Lok:

    Gaaf man,
    Bij die ouwe roesttroep kun je altijd nog cola gebruiken. Altijd beter dan opdrinken.
    Overigens heb ik net gehoord dat Hillsong churchplants in elke hoofdstad overweegt. Iets voor jou daar?

  • 10 Oktober 2015 - 23:02

    Regine:

    Leuk om te lezen allemaal, geniet ervan! Groetjes

  • 11 Oktober 2015 - 19:13

    Papa Peter:

    Hoi Arjan,

    Mooi om te horen dat je met je taak bezig bent. Denk aan je grenzen! Geniet van de omgeving en van de koude douche. Ik mis je echt! Maar als ik lees hoe het gaat en hoe je contacten legt ben ik trots op je.

    Groeten van je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vrijwilligerswerk als fietsenmaker in Suriname

Recente Reisverslagen:

24 December 2015

laatste avonturen

12 December 2015

Raleighvallen & Voltzberg

12 December 2015

Sinterklaas

25 November 2015

Blanche Marie en Apoera

25 November 2015

Fort Zeelandia
Arjan

Christelijke avonturier

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 13456

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Ethiopië

24 December 2015 - 18 Januari 2016

Curaçao

30 September 2015 - 24 December 2015

Suriname

Landen bezocht: